könyvelői tevékenység,...Tovább...
Hungarorisk Biztosításközvetítõ Kft. Panaszkezelési szabályzata
I. Jelen szabályozás kiadásának célja:
- az ügyfelek kérdéseinek, illetve panaszainak megnyugtató kivizsgálása, megválaszolása, a jogszabályok által elvárt dokumentáltság mellett.
- az ügyfélpanaszok összegyûjtése, feldolgozása annak érdekében, hogy megismerjük a szolgáltatás kritikus elemeit és fejlesztendõ területeit.
II. Alapfogalmak
II/1 Panasz
A panasz az Alkusz üzleti tevékenységével kapcsolatos nem szerzõdés szerinti teljesítéshez, szolgáltatáshoz, vagy a szolgáltatással összefüggõ tevékenységéhez kapcsolódó konkrét bejelentés, reklamáció, melyben az Ügyfél vagy a képviseletében eljáró személy az Alkusz tevékenységével, magatartásával vagy mulasztásával kapcsolatos kritikát, észrevételt, vélemény-nyilvánítást fogalmaz meg, illetve melyben az Ügyfél az Alkusz tudomására hozza elégedetlenségét és kívánságát a megoldásra vonatkozóan.
Panaszt tenni lehet szóban (személyesen vagy telefonon) vagy írásban (személyesen, postai úton, telefaxon, elektronikus levélben).
II/2 Nem minõsül panasznak:
· Az ügyfél által az Alkuszhoz benyújtott olyan kérelem, amely általános tájékoztatás-, vélemény-, vagy állásfoglalás kérésére irányul.
· Minden olyan kifogás és észrevétel, amelyben az ügyfél az Alkusz eljárását nem valamely konkrét szolgáltatással, hanem egyéb, a szolgáltatással összefüggõ tevékenységével vagy aZ Alkusz mûködésével kapcsolatban kifogásolja.
· Az ügyfél adataiban bekövetkezett változás kapcsán elõterjesztett adatmódosítási igények.
· Helytelenül rögzített adatok kijavítása céljából elõterjesztett kérelem, amely a szerzõdés lényeges feltételeit (díj, biztosítási fedezet) nem érinti.
· Azok a kérelmek, amelyek nem a Társaság, hanem valamely biztosító nem jog- vagy szerzõdésszerû teljesítése miatt terjeszt elõ az ügyfél.
II/3 Panaszos
A Panaszos lehet természetes személy, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkezõ gazdasági társaság, vagy más szervezet, aki Hungarorsik Kft. szolgáltatását igénybe veszi, vagy e szolgáltatással kapcsolatos tájékoztatás, vagy ajánlat címzettje. A panasz képviselõ vagy meghatalmazott útján történõ benyújtása esetén Hungarorisk Kft. megvizsgálja a benyújtási jogosultságot, amelyet a benyújtó meghatalmazással igazol.
II/4 Alkusz
Név: Hungarorisk Biztosításközvetítõ Kft. (továbbiakban Alkusz)
Székhely: 1036 Budapest, Pacsirtamezõ utca 7
Levelezési cím: 1036 Budapest Pacsirtamezõ utca 7
Cégjegyzékszám: 01-09-56463
Adószám: 10517057-2-41
PSZÁF tevékenységi engedélyének száma: 101/1990
Szakmai felelõsségbiztosítási kötvény száma: AIG Europe Limited: 2350014113
Telefon: (1) 454-03-08
Telefax: (1) 454-03-09
E-mail cím:
III. Panaszok felvétele
II/1 A panasz benyújtása történhet
Írásos formában:
- levélben,
- telefaxon,
- elektronikus levélben
- személyesen
Szóban: személyesen vagy telefonon
III/2 A panasztételre alkalmas elérhetõségek
Ügyfélfogadás helye: 1036 Budapest, Pacsirtamezõ utca 7 VI. emelet 35
Levélcím: Hungarorisk Biztosításközvetítõ Kft. 1036 Budapest Pacsirtamezõ utca 7
Ügyfélfogadási idõszakok: Hétfõ-Csütörtök: 8:30-tól 16:30-ig, Péntek: 8-tól 15:00-ig
Telefon: (1) 454-03-08
Telefax: (1) 454-03-08
Email: hrisk@hungarorisk.hu
Hosszított telefonos panasztétel: Szerdánként 20:00-ig telefonon a (1) 454-03-08-as telefonszámon.
III/3 Szóbeli panaszbejelentés
A szóbeli panaszbejelentést Társaságunk azonnal kivizsgálja és szükség szerint azonnal orvosolja.
A Telefonos Ügyfélszolgálatunkon bejelentett panasz rögzítésre kerül, a hangfelvétel õrzési ideje 1 év.
Ügyfélkérelemre a hangfelvétel visszahallgatására Személyesen biztosítunk lehetõséget, a hangfelvételrõl hitelesített jegyzõkönyv megküldését térítésmentesen igényelheti.
A hangfelvétel visszahallgatására elõre egyeztetett idõpontban nyílik lehetõség, a hangfelvétel visszakeresését követõen. A rögzített beszélgetés visszahallgatásának elõfeltétele, hogy a Panaszos a telefonbeszélgetés idõpontját, valamint a hívást kezdeményezõ telefonszámot közölje
Amennyiben a Bejelentõ a szóbeli panaszra adott szóbeli válasszal nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszbejelentésrõl jegyzõkönyv készül, amely személyes bejelentés esetén a Panaszbejelentõnek a helyszínen átadásra, telefonos bejelentés esetén postázásra kerül. A panasz további ügyintézésére az írásban benyújtott panaszra vonatkozó szabályok érvényesek.
III/4 Írásbeli panaszbejelentés
A panasz kivizsgálási és megválaszolási határideje a panasz benyújtásától (közlésétõl) számított legfeljebb harminc nap.
A panasz indoklást is tartalmazó megválaszolása írásban történik.
A panasz elutasítása esetén a válaszlevélben tájékoztatjuk a Panaszost, panaszával mely szervezeteknél kezdeményezhet eljárást és milyen elérhetõségeken.
IV. Panaszkezelési alapelvek
1, A panaszokat beérkezésük sorrendjében kell kivizsgálni és elintézni. Az Alkusz ügyvezetõje, kivételt tehet e szabály alól és a panasz soron kívüli kivizsgálását, és elintézését rendelheti el abban az esetben, ha az érintett ügyben a beérkezési sorrend betartása az ügyfél jogainak, jogos érdekeinek jelentõs sérelmével járna.
2. A panasz alapján tett intézkedéseket olyan módon kell dokumentálni, hogy abból egyértelmûen ellenõrizhetõ legyen az elintézés módja, annak idõpontja, az eljáró ügyintézõ neve.
3. Egységes nyilvántartásban kell nyilvántartania mindazon panaszügyeket, melyek biztosítási szerzõdés lényeges adatának módosítását eredményezték.
4. A panaszügyek kivizsgálása és a panasz alapján elvégzendõ feladatok teljesítése során az Alkusz minden munkatársa köteles az intézkedõ munkatárssal – annak megkeresése alapján – együttmûködni, segíteni a hatékony intézkedés érdekében.
5. Amennyiben egy panasz megalapozatlansága nem állapítható meg kétséget kizáróan, akkor úgy kell tekinteni, hogy a panasz megalapozott, s ennek megfelelõen kell az ügyben az Alkusznak eljárnia.
6. A megalapozottnak minõsült panaszok esetében meg kell téríteni mindazon esetleges károkat, melyek az ügyfeleket a panasz alapjául szolgáló hibával összefüggésben, az Alkusz, vagy bármely teljesítési segédje magatartása miatt érte.
7. Az Alkusz az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontját a panasz közlését követõ 30 napon belül megküldi az ügyfélnek.
8. Ha a kivizsgálás, vagy az iratok beszerzése miatt a panasz elintézése az Alkuszhoz való beérkezéstõl számított 30 napon belül nem történik meg, úgy errõl a panaszost az ügyintézõ szervezetnek, az elintézés várható határidejének közlése mellett - amelynek idõtartama nem haladhatja meg a panasz beérkezésétõl számított 60 napot - azonnal írásban értesítenie kell. Ha az elintézési határidõ amiatt haladja meg a 30 napot, mert a panaszostól pótlólagosan adatokat kell bekérni, úgy a panaszost a fentieknek megfelelõen errõl is tájékoztatni kell.
9. Ez a halasztás azonban a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, vagy a Békéltetõ Testülettõl érkezett panaszokra nem alkalmazható.
10. Az Alkusz a panaszt és az arra adott választ legalább 3 évig megõrzi, és azt a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) kérésére bemutatja.
Az egység, vagy az a dolgozó, amelynek, illetve akinek az intézkedése, mulasztása vagy magatartása miatt érkezik panasz, vagy aki a bepanaszolt ügyben elõzetes érdemi állásfoglalással részt vett, illetve akitõl az ügy elfogulatlan elintézése egyéb okból nem várható, a panasz kivizsgálásában, érdemi eldöntésében nem vehet részt (a II. fokú panaszfórumokat kivéve).
11. Az írásbeli megkeresésekre, panaszokra minden esetben írásban kell választ adni, kivéve, ha a feladó erre nem tart igényt, vagy már többször (legalább kétszer) választ adtunk, és azon nem kívánunk módosítani.
12. Amennyiben az ügyféllevelet nem a szerzõdõ vagy a szolgáltatásra jogosult írta, vizsgálni kell, hogy az adatvédelemre vonatkozó szabályok szerint van-e jogunk a válaszadásra a feladónak címzetten, ha nincs, akkor közvetlenül a jogosult javára kell a tájékoztatást megadni, vagy érdemi válasz nélkül – a jogosultság hiányára hivatkozva - kell a levelet a feladónak visszaküldeni
VI. Eljárás a panasz elutasítása esetén
A Társaság a panasz elutasítása esetén válaszában tájékoztatja az ügyfelet arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – a PSZÁF vagy a békéltetõ testületnek az eljárását kezdeményezheti, továbbá megadja az ügyfél számára a PSZÁF és az Ügyfél lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltetõ testület levelezési címét, az alábbiak szerint:
Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete
telefonon: 06-40-203-776
levélben: 1535 Budapest, 114., Pf.: 777.
E-mail útján: ugyfelszolgalat@pszaf.hu címre
személyesen: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39. (Krisztina Plaza)
A békéltetõ testületek elérhetõségei:
Testület |
Cím |
Telefon |
Fax |
Bács-Kiskun megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. |
06-76-501-500 |
06-76-501-538 |
Békés megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. |
06-66-324-976 |
06-66-324-976 |
Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. |
06-46-328-539 |
06-46-328-722 |
Budapesti Békéltetõ Testület |
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. |
06-1-4882131 |
06-1-488-2186 |
Csongrád megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. |
06-62-423-451 |
06-62-426-149 |
Fejér megyei Gazdasági Kamara mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. |
06-22-510-310 |
06-22-510-312 |
Gyõr-Moson-Sopron megyei Gazdasági Kamara mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
9021 Gyõr, Szent István út 10/a. |
06-96-520-202 |
06-96-520-291 |
Hajdú-Bihar megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
4025 Debrecen, Petõfi tér 10. |
06-52-500-710 |
06-52-500-720 |
Heves megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
3300 Eger, Telekessy u. 2. |
06-36-429-612 |
06-36-312-989 |
Jász-Nagykun-Szolnok megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
5000 Szolnok, Verseghy park. 8. |
06-56-510-610 |
06-36-370-005 |
Komárom-Esztergom megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
2800 Tatabánya, Fõ tér 36. |
06-34-513-010 |
06-34-316-259 |
Nógrád megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/A |
06-32-520-860 |
06-32-520-862 |
Pécs-Baranyai Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. |
06-72-507-150 |
06-72-507-152 |
Pest megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
2330 Dunaharaszti, Fõ út 266 |
06-24-531-160 |
06-24-531-171 |
Somogyi Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
7400 Kaposvár, Anna u. 6. |
06-82-501-000 |
06-82-501-046 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. |
06-42-311-544 |
06-42-311-750 |
Tolna megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. |
06-74-411-661 |
06-74-411-456 |
Vas megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
9700 Szombathely, Honvéd tér 2. |
06-94-312-356 |
06-94-316-936 |
Veszprém megyei Gazdasági Kamara mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
8200 Veszprém, Budapest u. 3. |
06-88-429-008 |
06-88-412-150 |
Zala megyei Gazdasági Kamarák mellett mûködõ Békéltetõ Testület |
8900 Zalaegerszeg, Petõfi u. 24. |
06-92-550-510 |
06-92-550-525 |